pondělí 29. května 2017

Základní cupcakes recept – vanilkový, skvělý a neodolatelný

Vždycky jsem si myslela, že mi cupcakes nepůjdou. A doteď nejsem přesvědčená, že umím ty nejlepší a nejskvostnější cupcakes na světě. Nicméně i tak jsem objevila několik kombinací, které konzervativně točím pořád dokola, protože jsou, řekněme si upřímně, prostě BOŽÍ. A vlastně na to nepotřebujete ani žádné speciální vybavení. Skvělý krém uděláte i metličkou bez mixéru, aniž byste si vyhodili záměstí z kloubu. Zdobení obstaráte i běžně dostupnými zdobičkami a nebo krém naplatláte špachtličkou.

Tak jdeme na to?
cupcake recept

Cupcakes recept – základní vanilková verze na 12 cupcakes

  • Těsto:
  • 250 g hladké mouky
  • 30-50 g polohrubé mouky (nechte si kousek stranou, kdyby bylo těsto moc řídké
  • 110 g cukru krupice
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • špetku soli
  • 60 g rozpuštěného a trochu zchladlého másla
  • 2 vejce
  • 200 ml mléka
  • lžička vanilkového extraktu nebo 2 vanilkové cukry
  • můžete třeba přidat i kůru z jednoho chemicky neošetřeného citronu
  • Krém:
  • 75 g másla pokojové teploty
  • 2 malé balení žervé (myslím, že jsou po 80g, takže celkem je to 160 g); vyndejte jej z lednice také s předstihem
  • lžička vanilkového extraktu
  • 250 – 400 g moučkového cukru (když ho dám méně, je krém sladký dost a je hedvábný, není ale tolik hutný, ale zdobícím sáčkem jej nazdobíte krásně a já mám tuhle variantu raději; víc cukru znamená tužší konzistenci, ale také více sladké chuti a ve výsledku u cukrovou krustičku navrchu – a přesně tak jej dělají ve světě)
Nejdříve si připravte základ. Rozehřejte si troubu na 180 °C. Někdo těsto na cupcakes šlehá, já raději postupuju osvědčenou cestou jako na muffiny. Čepice mi na nich nevadí. Smíchejte si tekuté ingredience. Pozor, ať vám příliš teplé máslo nesvaří vajíčko. Mě se obvykle nechce čekat, tak do rendlíku s máslem dám mléko, to jej zchladí na přijatelnou teplotu. Výsledná tekutina je trochu vlažná, ale zase nebudete mít úplně studené těsto. Ve vedlejší míse dobře promíchejte všechny sypké ingredience, poté spojte obě hmoty dohromady. Stačí vám na to obyčejná lžíce a minutka manuální práce. Naplňte košíčky do 3/4 a dejte péct na zhruba 25 minut, nebo dokud nejsou zlatavé a zapíchnutá špejle vám nevyjde čistá.
Po upečení nechte muffiny dokonale vychladnout! To je opravdu důležité, jinak se vám krém na nich rozteče.
Na krém potřebujete máslo v pokojové teplotě, které našleháte. Buď v robotu, nebo mixéru, nebo metličkou v ruce. Mám bohužel zkušenost takovou, že zdejší 82% másla se mi při hodně sběsílém šlehání v robotu zdrcnou. Proto je vždycky jenom rychle promixnu, aby se ty změklé kousky spojily v jednu hmotu. Potom robot vypnu, dám do másla žervé celé najednou, opět promixnu, dokud není hmota spojená. Potom podobně přidát nadvakrát moučkový cukr (mixér stojí, jinak budete mít plnou kuchyň cukrového oblaku). Na konec přidát trochu vanilkového extraktu a je hotovo. Naplním si sáčkem, ve kterém má nejčastěji zdobící uzavřenou špičku Wilton 2D (to je ta, se kterou jdou dělat růžičky, ách). A zdobím. Krém mi vyjde na 12 bohatě ozdobených muffinů. Přesně tak, jak jsou na obrázku.
Kdybyste chtěli experimentovat a přidat třeba čokoládu, tak uberte trochu mouky (možná i cukru).
P.S. Pokud pečete na 180 °C, vyskočí na „muffinu” čepice. Já peču na 180, čepice mi nevadí, dají se zdobit pohodlně i tak. ale Jestli chcete rovné plochy, pečte 25 minut maximálně na 160 °C. Naopak obří čepice vám naskočí, když budete péct max. 20 minut na 200 °C a víc.
cupcakecupcakecupcake
TIP:
Na vanilkovém extraktu nešetřete, samotná vanilka je drahá, takže vanilkový extrakt za dvacku nebude asi to pravé ořechové. Pozor dejte i při výběru vanilkového cukru. Vanilínový taky raději ponechejte v regálu u obchodníka.
Ozdobte si základní vanilkové cupcakes třeba nasekanými karamelkami (na obrázku jsou polské krowky)…
vanilkové cupcakes recept toffees
… nebo nasekanou čokoládou.
vanilkové cupcakes recept

Vyzkoušejte i další cupcake recepty

Hodně oblíbené jsou nutelové cupcake. Hlavně kvůli krému s nutelou.
nutelové cupcakes
Čokládové kousky v těstě snad ještě nikdy nikoho neurazily. jestli máte doma alegrika na ořechy, tak vynechejte pistácie. Určitě byste ale měli čokoládové cupcakes zkusit! Krém je hodně podobný tomu, jaký mám tady, ale je méně sladký a více máslový.
čokoládové cupcakes
Já mám moc ráda banánové těsto a sněhový krém. Banánové muffiny se skořicí a krémem jsou taky bezva jarní volba.
banánové muffiny s krémem
Kdo má rád kakao, určitě nepohrdne receptem na kakaové cupcakes s krémem z bílků šlehaných ve vodní lázni.
kakaové cupcakes


A jestli vás zajímá jak vypadají cupcakes ve svém zámořském domově, přečtěte si můj zápisek z dovolené. Americké cupcakes jsou totiž krásné, nicméně cukrové peklíčko.

Žádné komentáře:

Okomentovat