neděle 21. srpna 2016

Honda rozřezala a sešrotovala Ferrari 458 Italia. Proč?

Jako na rituály voodoo doplácí kohouti, při vývoji supersportu musí občas zemřít nějaké jiné auto. Honda při vývoji NSX takto obětovala nejsportovnější model od Ferrari

Honda už vyrábí a prodává druhou generaci superauta NSX a je očividně v dobrém rozmaru, protože se pustila do nejen do poodhalování jednotlivých technických řešení, ale přihazuje čas od času i nějakou perličku ze zákulisí vývoje. Před pár týdny přiznala, že její technici našli po odstranění krytu motoru Porsche 911 GT3, které koupila za účelem srovnání s vyvíjeným NSX, vzkaz od stuttgartské automobilky, přející mnoho štěstí. Některé motory v GT3 totiž musely být v rámci svolávací akce kvůli vadným ojnicím vyměněny a němečtí technici při analýze tohoto exempláře zjistili, že vůz opakovaně dosahoval rychlostí přes 300 km/h. Následně se pak dopídili, že vůz pořídila právě Honda za účelem srovnání.
Takhle to běžně probíhá - jednotlivé značky kupují auta od konkurence a porovnávají jejich technická řešení se svými s cílem vytvořit co nejlepší produkt. Poté, co vůz splní svůj účel, bývá zpravidla prodán dál. Jsou ovšem i situace, kdy není co prodávat. Vývoj japonského superauta takhle odneslo i jedno Ferrari 458 Italia. Zatímco u zmíněného 911 GT3 se Honda spokojila s analýzou demontovatelných komponentů, u italie byla předmětem zájmu mimo jiné i hliníková konstrukce karoserie.
Italský supersport byl tedy rozřezán na kousíčky a poté co splnil svůj účel, skončil v kontejnerech na odpad ve vývojovém centru Hondy v Tochigi. A to včetně komponentů, které nebyly při demontáži poškozeny nebo zničeny. Tak alespoň referuje britský Autocar. Jestli má některý z inženýrů teď doma nové kolečkové křeslo u pracovního stolu nebo volant či píst na poličce v pracovně, není úplně vyloučené.
Mimochodem, když už je řeč o sporťáku od Hondy - zdá se, že opravdu probíhá vývoj dalšího auta s motorem uprostřed. Japonci si nechali registrovat označení ZSX a podle zákulisních informací bude patřit právě "baby-NSX", jehož podobu známe ze starších patentových nákresů. fyzicky by měl být koncept poprvé k vidění v lednu příštího roku na autosalonu v Detroitu a prodej bude zahájen do dvou let.

Žádné komentáře:

Okomentovat