Jako na rituály voodoo doplácí kohouti, při vývoji supersportu musí občas zemřít nějaké jiné auto. Honda při vývoji NSX takto obětovala nejsportovnější model od Ferrari
Honda už vyrábí a prodává druhou generaci superauta NSX a je očividně v dobrém rozmaru, protože se pustila do nejen do poodhalování jednotlivých technických řešení, ale přihazuje čas od času i nějakou perličku ze zákulisí vývoje. Před pár týdny přiznala, že její technici našli po odstranění krytu motoru Porsche 911 GT3, které koupila za účelem srovnání s vyvíjeným NSX, vzkaz od stuttgartské automobilky, přející mnoho štěstí. Některé motory v GT3 totiž musely být v rámci svolávací akce kvůli vadným ojnicím vyměněny a němečtí technici při analýze tohoto exempláře zjistili, že vůz opakovaně dosahoval rychlostí přes 300 km/h. Následně se pak dopídili, že vůz pořídila právě Honda za účelem srovnání.
Takhle to běžně probíhá - jednotlivé značky kupují auta od konkurence a porovnávají jejich technická řešení se svými s cílem vytvořit co nejlepší produkt. Poté, co vůz splní svůj účel, bývá zpravidla prodán dál. Jsou ovšem i situace, kdy není co prodávat. Vývoj japonského superauta takhle odneslo i jedno Ferrari 458 Italia. Zatímco u zmíněného 911 GT3 se Honda spokojila s analýzou demontovatelných komponentů, u italie byla předmětem zájmu mimo jiné i hliníková konstrukce karoserie.
Italský supersport byl tedy rozřezán na kousíčky a poté co splnil svůj účel, skončil v kontejnerech na odpad ve vývojovém centru Hondy v Tochigi. A to včetně komponentů, které nebyly při demontáži poškozeny nebo zničeny. Tak alespoň referuje britský Autocar. Jestli má některý z inženýrů teď doma nové kolečkové křeslo u pracovního stolu nebo volant či píst na poličce v pracovně, není úplně vyloučené.
Mimochodem, když už je řeč o sporťáku od Hondy - zdá se, že opravdu probíhá vývoj dalšího auta s motorem uprostřed. Japonci si nechali registrovat označení ZSX a podle zákulisních informací bude patřit právě "baby-NSX", jehož podobu známe ze starších patentových nákresů. fyzicky by měl být koncept poprvé k vidění v lednu příštího roku na autosalonu v Detroitu a prodej bude zahájen do dvou let.
Žádné komentáře:
Okomentovat