Představte si, že sbalíte kufry a vyrazíte na dovolenou do pohraniční oblasti, rozprostírající se mezi zeměmi Špičková technologie a Umělecké opojení. Někde tam dlí bájný Overwatch, nová hra od vývojářů z Blizzardu, kteří už řekli dost všem svým známým světům a připravili po sedmnácti letech něco úplně jiného. Na jejich poměry divoká změna žánru, zasazení i stylu, se však rodila pomalu a s tím nejlepším rodičovským přístupem, který můžete na poli FPS najít. Škaredíte se, že obsah plné verze v podstatě odpovídá tomu, co jsme si už mohli zahrát v betaverzi? Tak si všichni honem rychle vzpomeňme na to, k čemu takové betaverze kdysi byly a kdo z nich v poslední době udělal demoverze. Blizzard to není.
JUSTICE RAINS FROM ABOVE
Vydávat hry, až si jsou vývojáři jistí s tím, že všechny jejich aspekty fungují, je příjemná politika a odkaz na betaverzi nebyl v případě Overwatch jen lacinou snahou vlichotit se Blizzardu, potažmo Activisionu. Betu zmiňuji proto, že právě tam leží základní kámen úspěchu, který si tahle týmová záležitost po svém vydání zcela zaslouženě užívá. Není totiž samo sebou, zkombinovat do sebe 21 hrdinů, z nichž někteří ani nenosí zbraň a pustit je na společné bojiště. Měsíce ladění a testování se ovšem vyplatily a zážitek z hraní Overwatch dalece přesahuje drtivou většinu moderní tvorby. Jinými slovy – na třídy spoléhající střílečky jsou jako přes kopírák a i když nechci tvrdit, že by vymíraly, čerstvý vítr z nich zrovna nevane.
Týmové hraní je nejsilnější i nejzrádnější částí hry.
Namísto tříd tak v Overwatch vystupují jednotliví hrdinové, kteří jsou sice pro pořádek do těchto čtyř tříd rozdělení, ale ani v rámci jedné nepřichází s úplně stejnými technikami pro boj. Vlastně, přichází s naprosto odlišnými technikami pro boj, což je spolu s velkým příklonem k týmovému hraní tou nejsilnější zbraní celé hry. Nejsilnější, ale zároveň i nejzrádnější, protože pokud se v šestičlenném týmu vyskytují byť jen dva rebelové, kteří si mezi pestrobarevnými kulisami začnou hrát na Ramba, prohrajete, i kdybyste měli nejvíc fragů a byli jste v highlightu kola. No, možná trochu přeháním, ale chápete, kam tím mířím…
WICKED!
Abych byl ke hře férový, po většinu času budete v náhodných zápasech narážet na lidi, kteří si alespoň částečně uvědomují, že sami toho příliš nezmůžou. Hra navíc nevtíravě před začátkem kola upozorňuje, jaký typ hrdiny vám v týmu chybí, takže je vždycky možnost rychle změnit setup a třeba obvykle absentující podpůrnou jednotku zahrát sám. Nebude-li se vám z jakéhokoliv důvodu dařit, po každé smrti můžete hrdinu změnit, a jak padlo výše, čeká vás jich v Overwatch jednadvacet. Hra vás ve výběru nijak nelimitujete, takže pokud chcete nastoupit se šesti Bastiony, klidně si s těmihle mobilními kulometnými věžemi do boje vyrazte. Očekávejte ale, že během chvíle se nepřátelský tým přizpůsobí a začne na vás uplatňovat některou z proti-taktik, které hra nabízí pro každou postavu. Jmenovitě Bastion, který se ze začátku jeví jako nejsilnější jednotka ve hře, má mnoho slabin a stačí vzít například brokovnicemi vybaveného Reapera, teleportovat se nepříteli do zad a rozšmelcovat ho dřív, než si uvědomí, z jaké strany to lítá.
Video :
Žádné komentáře:
Okomentovat